Monday, January 5, 2009

Like Father... Like Son...







Well... both of them are accident prone... isshhh..

Father's story...

Kira ni imbas kembali lah ek...

1999.... kita dah beli rumah resale so kira nak bersihkan rumah sblum masuk lah kan. Rumah kita smua kipas ceiling.. then kipas tu berpusing dia tak sedar.. dia leh letak tangga kat bawah kipas konon nak nengok cornice ada abuk ke tak... baru naik skali "GEDEGUK" then darah meleleh-leleh.. masa tu aku tak de lah but abang dia ada ngan dia.. trus abang dia bawak dia gi spital.. kene 7 jahitan!!! haaaiiiizzz...

1999... dah kene kipas beberapa bulan lepas tu kan...had an accident.. hospitalised for a week and on crutches for 2 weeks.. adalah kene jahit kat kaki skit.. insurance claimed.. of course claim lah kan.. Alhamdulillah.. dapatlah aku renovate kitchen aku... heheheeee

dan jgn ckplah berapa kali aku kene bawak other half aku gi spital mana sesak nafas.. issshhhh..


Son's story...

2006... baru lahir je kene letak kat NICU 4 hari pasal tak cukup bulan lahir satu hal then blum pandai bernafas sendiri sepenuhnya...

2008... dalam bulan October.. dahi koyak terhantuk frame pintu masa gegurau ngan kakak dia.. tak anta spital jahit pun letak minyak je nasib tertutup... tapi bertanda lah dahi tu..

2008... 30 Dec.. bermain diplayground skali terjatuh (saya tak de cos saya keje so saya tak tau diorg gi playground.. without my knowledge ok!!!) tangan bengkak skit then ingat dah ok cos dia cergas sperti biasa.. tapi bila pengang lengan (elbow) dia ngadu sakit pastu "pelepuk" muka kita dia sebat.....hahahaaa.. so bawak gi spital KKH nak kepastian takut retak... x-ray.. bebetul retak.. dah kene simen.. so skrg ni tangan dah berbalut...

LIKE FATHER LIKE SON!!!!

4 comments:

saat omar said...

tu husband kau ke cutie? hensem gila...

Sweety Cutielady said...

saat:- ye saya... itulah my other half.. tku.. ko pun apa kureng saat.. hensem gak kan kan kan.. (jaja angguk kepala dia tu) hehehe...

Ayu Hasman said...

eh laki kiter....


wuarghahahhaa..suke2 je.stetmen mintak pelempang

Sweety Cutielady said...

aRe You:- maduness :-* tak tak tak lempang.. tenyeh je muka lu kat tembok boleh?? wakakakaaa.. no matter what u're still my maduness..(cos ko ngan Ferra n Amy je yg penah nengok other half aku in person).