Wednesday, September 10, 2008

Lagu yang melambangkan keTuhanan

Sedang aku duduk disofa dan sambil membelek suratkhabar pabila sedang menunggu masuknya waktu subuh... diradio berkumandang lagu Ramadhan dendangan papa rock Ramli Sarip. Jadi syahdu lak hati bila dengar lagu sedemikian.
Pastu fikiran ku melayang... hmm ada ke lagi lagu yg melambangkan keIslaman dan keTuhanan.. Fikir punya fikir.. ada... such as Kepadamu Kekasih (dulu aku ingat lagu ni pasal kekasih hati.. almaklumlah "KEKASIH" kan so sebat kekasih cintan cintun), ada lagi lah lupa aahhhhhhh title lelagu ni. (bila dah dpt aku type title kat sini)
Sekarang lagu byk yg jiwang-jiwang... kalau mcm M.Nasir ke dan beberapa veteran singer lain nyanyi skrg byk lagu keTuhanan dan keIslaman dan lelagu sebegitu yg dinyanyikan oleh mereka membuat aku insaf (kekadang... eeerrkk kekadang).
Oh my... age catching up!!

4 comments:

saat omar said...

Ramli Sarip rockkk...aku dari dulu nak tengok live dia tapi tak sempat2 gak :( maybe somedaylah

Adexx Boxx said...

paling suka lagu DOA dari Aishah...perghhhh memang tangkap hati la...

apek terror said...

kalau macam tu gua nak bace berzanji rekod jadi album amacam???

Unknown said...

insaf la kamu sebelum kamu d insapkan...
hihihihi