Monday, September 8, 2008

Weekend punya cerita...

Hari jumaat tak sesempat aku nak blog apa tak nya member on leave dan bila on leave aku gak lah kene kaber pastu keje aku melambak.. keje dia pun melambak gak.. tu tak sempat nak update. Haaiizzz..

Hari Sabtu punya cerita, 11pagi kakak ipar telefon pulak aku dah nak hantar si sulung gi madrasah and to take no.2 balik lah. Si operator sepenuh masa (yg hanya tahu ckp ha, dah, lum, shik.. gitulah) angkat. Bila tanya dia.. "sapa tepon tu Nabil?" dia jawab "Haa.." aku dah agak ni mesti kakak ipar aku so si sulung pun amik tepon ckp ngan obek dia. Si kakak tanya.. "mama.. obek tanya kita kluar tak nanti?" aku jawab balik "tak pasal ayah OT malam." then bila kul 3:30pm lak... mak mertua ku tepon. Dia cakap "kita nak datang berbuka boleh?" aku jawablah "boleh lah.. tapi tak de apa² tau.. CT tak masak.. slalu buka bubur je. Nanti kita beli lah apa² eh?" mak ckp lagi "tak payah.. masak nasi je.." aku cuma iyakan je. Pastu dia tepon lagi.. "jgn beli apa² tau ye... masak nasi je." aku pun iyakan lah lagi. Aku ckp kat other half.. "mak nak datang bawak lauk skali lah ni.. dia ckp sesungguh tak bagi kita beli apa². No wonder kak lela tanya kita kluar ke tak dah agak diorg nak datang sini." So tetamu yg ditunggu pun datang... haaa kau lauk pauk smua dah tersedia.. BESTTTTT betul hahahaaa.. Siap untuk sahur pun ada tau.. Ginilah kahwin ngan si bongsu eh memacam dapat... hahahahaa.. Terima kasih lah pada ibu mertuaku walaupun ku tau.. aku ni menantu hantu yg kau kasihi slalu.. ngeh ngeh ngeh

Sunday's event.. aku nak beli pokok (bedek punyalah kira tak payah lah aku nak jejirus air.. ni kira PERMANENTLY hidup mekar je... senangkan diri akak) kat Joo Chiat complex so pagi bangun je (lepas sahur ngan solat subuh akak mesti tido balik) terus buat lah keje rumah yg memana patut... cuci cadar, sterika baju skolah ngan baju keje utk keesokan harinya. Pastu tunggu BIG BOSS bangun. Big boss dah bangun aku pun apa lagi.. "After zohor abt 2pm kita gi Geylang jap eh.. nak nengok apa² yg jual kat bazaar sana." Big boss hanya mengiyakan pasal dia pun nak jenjalan kata dia. So bila dah lepas zohor tu kita smua sesiap lah. Si kakak dah warning.. "Mama, jgn nanti jalan tempat jual makanan eh." dalam hati aku "tak tahan lah ni nampak makanan.. godaan lah ni." Then kita park kereta kat Joo Chiat complex pasal senang lah kan nanti beli pokok hehehee.. so we walk dari tengah bazaar pastu gi ke bazaar dekat ngan Paya Lebar MRT station. Then singgah ke City Plaza.. beli kuih kat Raja Kuih (eeerrrkk kuih raya utk dimakan sendiri bukan utk org datang..wakakakaaa) dan beli sepasang sorg baju kurung lagi utk si gadis manis dua org tu (beli kat First Lady).
Pastu kita gi lah jalan kat bazaar yg jualan kuih muih dan segala khazanah makanan.. bauuuuuunyaaa menusuk ke kalbu.. si kakak muka dah mula penyek... "I told you not to walk at this area kan?" aku tanya balik kat dia, "Why?" ngan selamba dia ckp.."kasi Nabilah lapar tau.. nengok tu makanan byk pastu bau sedap then ada jual air buat Nabilah haus.." aku ckp balik "eh kan puasa mesti lah tahan.." "I'm just a little kid.. jadi tak leh tahan lah sangat.." adeeehh anak² ni kan. Pastu dia grumbling.. lama sgt lah.. apsal stop lah... panas lah.. memacam lah dia grumbling aku buat pekak je...
Dah beli smua kita balik ke Joo Chiat Complex.. macam nak rak akak tawar harga pokok mekar selalu ni.

5 comments:

l.i.f.e said...

hahaha..kurang2 u ada gak pokok. kalau i, buat kena lesing keluar je :))

saat omar said...

hahaha...

apek terror said...

beli pokok fake je mmg senang....

jgn lu yg terbedek sudah dengan penjual pokok bedek tu...

Sweety Cutielady said...

shila - I cuma nak memeriahkan suasana rumah je heheheheee.. my home sparsely furnish lah :D..pastu dah jelak terus lah kat luar rumah biar berabuk.. hahahaha.

saat - suka eh!

Sweety Cutielady said...

apek - lu ni mematahkan semangat wa ahhh... :(